מדריך לצילום ציורים ועבודות אמנות

מדריך לצילום ציורים ועבודות אמנות

במדריך זה נלמד לצלם יצירות אמנות ובעיקר ציורים ולייצר עותק דיגיטלי שלהם, באמצעים פשוטים. שימו לב, לא נלמד כאן כיצד להכין רפרודוקציות מקצועיות, כלומר קבצים דיגיטליים אותם ניתן להדפיס באיכות מוזאונית לצורך הצגה או מכירה של העבודות באופן מקצועי.צילום רפרודוקציה מקצועי מחייב את שירותיו של צלם מקצועי בעל סטודיו וציוד מתאים ומחייב הסכמת בעלי זכויות יוצרים.

המדריך המפורט כאן יועיל לכם לצורך שימוש פרטי, על מנת שתוכלו להכין עותקים דיגיטליים מוצלחים של התמונות שבבית שלכם לצורך תצוגה על מחשב. תוכלו למשל לצלם את הציורים שלכם שברשותכם לצורך קטלוג, פרסום באתר האינטרנט של האמן, הפנית שאלות למומחים בנושאים שונים (לדוגמה עזרה בזיהוי יצירה, בקשה להערכה משמאי) או כל סיבה אישית אחרת.

התלייה

השתדלו להיות כמה שיותר מיושרים עם התמונה, זכרו שאתם מצלמים אובייקט רבוע, מתוך מטרה לייצר תמונה רבועה. ככל שתצליחו לייצר דימוי שמיושר לכל ארבעת הכיוונים, כן ייטיב. לכן, כדאי שהעבודה המצולמת תהיה תלויה באופן צמוד לקיר או האיזל שאתו אתם עובדים.אם אין באפשרותכם לעשות זאת ואתם מצלמים עבודה נטויה, קחו זאת בחשבון והקפידו להתאים את זווית הצילום שלכם אליה, זאת אחת הסיבות שבגללה מומלץ מאוד לעבוד עם חצובה. זכרו למקמם את העין שלכם, את העדשה ואת הפוקוס במרכז היצירה, בלי שום הטיות לאף כיוון.

תאורה

על מנת לצלם תמונה מוצלחת אתם זקוקים לתאורה מספקת. מדוע? מפני שפעולת הצילום היא למעשה קליטה של אור חוזר. לכן, כל צילום מכל סוג שהוא זקוק לתאורה נאותה. אם אין תאורה מספקת, נכנסים לפעולה אמצעים שונים כגון פלשים, העלאת רגישות הסנסור במצלמה ועוד, אך זהו לא המצב האידאלי.

התאורה צריכה להיות לא רק חזקה מספיק אלא גם מאוזנת ובלתי ישירה. מדוע? מפני שאתם רוצים דימוי ללא צללים והבהקים, אלא צילום מאוזן. אם תוכלו לצלם בחדר המואר היטב אך באופן לא ישיר באמצעות חלונות גדולים, מה טוב. אם לא, תצטרכו לבחור חדר בעל עוצמת אור חזקה אך לא ישירה.

תוכלו גם לאלתר מעין סטודיו, ולהעמיד זוג גופי תאורה (מערכת פלשים אם יש ברשותכם) שיאירו בזווית של 45 מעלות בכל צד של התמונה.הקפידו שעוצמת התאורה של שני גופי התאורה תהיה זהה והציבו אותם מחוץ לשדה הראיה שלכם ושל העדשה, כלומר במרחק שיאפשר ריכוך נאות של האור.

הגדרות המצלמה

לא כל המצלמות יאפשרו לכם בחירה חופשית של כל פרמטר. אם אין ביכולתם לשנות הגדרות, תוכלו, לכל הפחות לבטל את הפלש האוטומטי ואולי לסמן את הנושא כ״צילום נוף״.

כבו את הפלש

שמרו את התמונות בקבצים גדולים, קובצי RAW יעזרו לכם מאוד בשלב עיבוד התמונה, אך הימנעו מהם אם אין להם תכנות מתאימות או מעט גישה לנושא.

קבעו מספר ISO נמוך, 100 או 200

סגרו את הצמצם, אל תצלמו בצמצם הפתוח מ8

אל תצלמו במהירות תריס אטית מ60, אם אין לכם חצובה. גם עם חצובה, השתדלו לא לרדת מ30

אל תמקמו את עצמכם קרוב מדי לעבודה, עדיף ש״תתקרבו״ אל העבודה באמצעות מעט זום, ולא באמצעות הרגליים וזאת על מנת להימנע ממתיחות בשולי הדימוי המתקבל.

למצלמים בקבצי RAW: תכנות שונות מאפשרות לכם Lens correction, אם אופציה זו קיימת עבורכם, כדאי מאוד לנסות אותה.

No Comments

Post A Comment

דילוג לתוכן