צילום מוצר בוידאו

צילום מוצר בוידאו

הסרטון שלפניכם מציג בקבוק פרימיום של שמן זית במארז יוקרתי, של היצרן ״בד ושמן״.
מטרת וידאו היתה להעביר את המסר שמדובר במוצר סופר פרימיום.
כדי לסקרן, הסרטון מתחיל ברמזים ובונה את הסקרנות והעניין ע״י בחירת תקריבים, חוסר בפוקוס,
וזוויות צילום לא שיגרתיות, הכוללים תאורה בתנועה מבעד לבקבוק,
משחק עם השתקפויות, ולבסוף גילוי הבקבוק והמארז המלא.
התמזל מזלי, והתאפשר לי לעבוד על הפרויקט במשותף עם צלם שהוא השראה בשבילי, איתיאל ציון.
איתיאל הוא צלם דוקו מוכשר, שפועל בתחום המזון.
נפגשנו בעבר, ואנחנו בקשרי עבודה, אבל מעולם לא יצא לנו לעבוד על פרויקט משותף, וזו היתה הזדמנות נהדרת.
איתיאל היה ממונה על הארט, ואני על הצילום והפוסט.
בעבודה משותפת, שכללה בניית קונספט, הכנות, צילומים ועריכה (מלי רינת), הגענו לתוצר המהמם הזה:

סרטון מוצר נוסף שהפקתי: מארז מתנה יוקרתי עם מסך מובנה,
ובהתאמה אישית של התכולה והויזואל של חברת מון טרז׳ור.
הרעיון של הסרטון היה ליצור עניין בוידאו, למוצר סטטי, שזו משימה לא פשוטה.
בסרטון השתמשתי בטכניקה של תאורה בתנועה, שיצרה תחושה מסתורית ומסקרנת.
גם כאן זה מתחיל ברמזים ומתקדם למוצר השלם.

סרטון המוצר הבא שמוצג כאן, צולם עבור חברת הרהיטים שמרת הזורע.
לשמרת אני מייצר חומרי ויזואל של צילומי מוצרים בסטילס, סרטוני חוויה,
סרטוני הרכבה של רהיטים בוידאו, וחומרי ויזואל לאינסטגרם ולטיק טוק.
הסרטון צולם בסטודיו לבן שנמצא במשרדי החברה בצפון הארץ.

לאחרונה התחדשתי במצלמה חדשה.
אני תמיד שואף לעבוד עם הציוד הטוב ביותר.
חידושים טכנולוגיים, תמיד יהיו, ועם זאת, בשנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים.
כבר ב2008 יצאה מצלמת הסטילס ההיברידית הראשונה של קנון לשוק, והביאה בשורה חסרת תקדים
ובה שילוב של צילום סטילס מקצועי ביחד עם צילום וידאו, שמאפשר את האופציה לצלם וידאו, עם עדשות סטילס.
האפשרות הזו יוצרת מראה קולנועי, שעד לאותו הזמן, התאפשר רק עם מצלמות וידאו יקרות (מאוד).
עם הבשורה הזו, מלבד צילום הסטילס, התחלתי לצלם וידאו ולהפיק סרטים בסגנונות שונים ומגוונים.
עם הזמן והטכנולוגיה, התקדמתי עם הציוד, ומה שבעיקר השתפר זה יכולות הוידאו,
הרזולוציה וקצב צילום התמונות לשניהfps (frames per second).
לא אלאה בפרטים טכניים יותר מדי.
רק אסביר שוידאו סטנדרטי מציג את על המסך ב-25 פריימים לשניה, ולצורך העניין, צילום ב-50 פריימים לשניה,
מאפשר מתיחה של הפריימים ויצירת תמונה בהילוך איטי. (Slow motion).
ועכשיו למצלמה החדשה: מצלמת קנון R5 – מצלמת הדגל החדשה, אותה רכשתי לפני מספר שבועות.
זו מצלמה היברידית גם כן, אך מעבר לכך, היא עובדת בטכנולוגיה חדשה יחסית שנקראת ״מצלמה ללא מראה״.
הטכנולוגיה הזו מאפשרת בין השאר בניית מצלמה קטנה יותר ממצלמות dslr (הסטנדרטיות), אך עם זה מגיע הקאצ׳.
על פניו, כשקיבלתי הסבר על המצלמה, נאמר לי שהמצלמה היא בעלת יכולות פנומנאליות בתחום הוידאו
עם לא פחות מ-120 fps! (סלאומושן מטורף).
אך כאשר התחלתי לעבוד איתה, גיליתי שהמצלמה מתחממת בצילום הוידאו, ופשוט מפסיקה לעבוד.
לאחר בירורים הסתבר שמצלמות ללא מראה, כיוון שהן קטנות יותר,
ואופיין הוא ״לעבד״ את התמונה ללא הפסקה כל עוד המצלמה עובדת, ובשילוב של צילום ב-120 fps – (אופציה שמאמצת את המעבד),
הדבר גורם להתחממות שאינה מאפשרת עבודה רציפה.
לא יכולתי להרשות לעצמי עבודה עם מצלמה שאינה מתפקדת באופן רציף, ולכן החזרתי אותה לחנות,
והתחלתי לבחון מחדש את האפשרויות.
לאחר שיחות רבות עם צלמים, אנשים טכניים מתחום הצילום, חפירה עמוקה ביוטיוב ובאתרי יצרנים,
הגעתי למסקנה שהיברידיות אינה מתאימה לאופי העבודה שלי, ושאני לא מעוניין להתפשר.
אני זקוק להפרדה בין מצלמת סטילס ומצלמת וידאו.
כאמור לאחר סקירה מעמיקה, רכשתי מצלמת וידאו מקצועית שמאפשרת שימוש בעדשות הקיימות אצלי.
המצלמה היא סוס עבודה בתחום הוידאו עם יכולות ואופק לשנים קדימה.
בתקווה שאצור איתה ויזואלס רבים ומעניינים..

נשתמע בפוסט הבא,
אסף.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

דילוג לתוכן