צילום מוצרים

צילום מוצרים

אני יודע שלצופה מהצד, צילום מוצרים נראית עבודה משעממת. בד״כ אני מצלם אוכל, אבל יש מוצרים משלימים מעולם המזון ובכלל, שיוצא לי לצלם לא מעט.
כבר מזמן החלטתי עם עצמי שאני לא נמצא במקומות שבהם אני לא נהנה, ומהצד, צילום מוצרים באמת נראה משעמם.
אך האמת היא שונה לחלוטין.
צילום מוצרים מתחלק לקטגוריות שונות בהתאם לפרמטרים רבים כמו סוג החומר: אם הוא אטום או שקוף, עשוי מעץ, פלסטיק, מתכת או זכוכית.

ההתמודדות עם סוגי החומרים השונים יוצרת אתגר בכל פעם מחדש, וזה מה שיפה בכל העניין. בתמונה של הצבטיות למשל, קיים שוני בתאורה בין אחת לשניה, כיוון ההשתקפות של הסביבה על הצבתית שונה בהתאם למבנה השונה של כל אחת מהן.

פרויקט לובלינסקי היה פרויקט גדול שבו צולמו מאות מוצרים על מנת ליצור מאגר אחיד לכל המוצרים לצורך קטלוג ולחידוש אתר האינטרנט.

בצילום המוצרים של לובלינסקי, צילמתי את הסדרות ברצף, ובנוסף נדרשה התאמה בין הסוגים השונים בכל קטגוריה.
צילום מוצר ובו יותר מחומר אחד הוסיף אתגר על האתגר, והפך את הצילום למורכב ומעניין עוד יותר.

מוצרים לקטלוג מצלמים על רקע לבן, ולמרות שהוא לבן מוחלט, הרקע מתקבל בגוונים אפרפרים בתמונה. הסיבה לכך היא שעוצמת התאורה מותאמת למוצר ולא לרקע. כדי ליצור אחידות בתמונות, צורבים את הרקע והופכים אותו ללבן מוחלט. אז למה בעצם לצלם על לבן אם גם ככה גוזרים אותו? יש לכך שתי סיבות: האחת לאפשר צריבה קלה, והשניה, כדי לבודד את המוצר מהסביבה – משטחים שונים סופגים צבעים וטקסטורות מהסביבה, ופוגעים בניראות של המוצר. צילום על הרקע הלבן מנטרל את הסביבה ויוצר סביבת עבודה נקיה.
אחד ה״טריקים״ בצילום מוצר הוא הכנסת פסים כהים שישתקפו על המוצר, כדי ליצור את הקונטור בצורה יזומה.
בסופו של דבר זאת עבודת בניה מאתגרת, ספציפית לכל מוצר ומוצר.

צילום נוסף של מוצרים מורכבים פגשתי בפרוייקט קטלוג לחברת פלרם. המוצרים של פלרם עשויים פולימרים שמגיעים בצורות שונות וחלקן הגדול מהם שקוף ושקוף למחצה. בצילום מסוג כזה, מעבר לביטול השתקפויות נדרשתי ליצור שכבה שקופה בתהליך העיבוד, שתאפשר להמחיש את אופי המוצר.
צילום לאמזון
קיימת נישה נוספת בצילום מוצרים והוא צילום מוצרים לאמזון. באתר המכירות האמריקאי אמזון יש כללים מאוד ברורים באשר לתצוגת המוצרים בדף המכירה באתר, ומנהלי דפים נדרשים לעמוד בתנאים מאוד ספציפיים כגון: פורמט ריבועי, מוצרים צרובים על רקע לבן, מספר מינימום של תמונות וכד׳.
בצילומים למעשנה הניידת, בוצעו צילומים נקיים של המוצר, צילומי הסבר לצורך הרכבת המוצר ואופן השימוש בו.

הרצף האחרון צולם עבור קטלוג של חברת רון פז, בין השאר היבואנית של שמני קסטרול בישראל. האתגר בצילום אריזות פלסטיק שכאלה, הוא להבליט את היופי של מבנה האריזה.
עם אריזות כאלה, ממש עולה חשק לרכוש שמן מנוע 🙂
להתראות בפוסט הבא,
אסף.

No Comments

Post A Comment

Skip to content